حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

  تلفن تماس: 88427281-021 86120489 86120932

ترکیب زیست فعال اسفنج دریایی، سلول های سرطانی را از بین می برد

ترکیب زیست فعال اسفنجی دریایی، سلول های سرطانی را از بین می برد

ترکیب زیست فعال اسفنج دریایی، سلول های سرطانی را از بین می برد

محققان دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) در حال بررسی ترکیبات ضد تومور سنتز شده در مولکول های زیست فعال (Bioactive) مشتق شده از اسفنج دریایی هستند. یکی از ترکیبات مورد توجه خواص ضد سرطانی قابل توجهی را به یک خط سرطانی نشان می دهد که در برابر شیمی درمانی استاندارد مقاوم است. این تحقیقات در Marine Drugs قابل دسترس است.

ترکیب دریایی آنها ، آلکالوئید  (Alkaloid) 10،۳-دیبروموفاسکپلیسین (۳,۱۰-dibromofascaplysin) ، در سلول های مختلف سرطانی پروستات ، از جمله سلول های مقاوم در برابر شیمی درمانی استاندارد مبتنی بر دوکتاکسل ، اثربخشی دارد.

این ترکیب از اسفنج دریایی Fascaplysinopsis  مشبک جدا شده و در FEFU سنتز شده است.ین ترکیب سلولهای توموری را از طریق مکانیسم برنامه ریزی شده مرگ سلولی ، معروف به آپوپتوز (Apoptosis) ، مجبور به مرگ می کند.

دکتر سرگئی دیشلووی (Dr. Sergey Dyshlovoy) ، از دانشکده علوم طبیعی FEFU ، محقق ارشد در آزمایشگاه داروسازی مرکز علمی ملی زیست شناسی دریایی می گوید :

“این ترکیب مورد بررسی ، در حالی که سلولهای سرطانی را از بین می برد ، حتی آنهایی که در برابر شیمی درمانی استاندارد مقاوم هستند ، همزمان آنزیمی را محافظت می کند که از این سلولهای توموری محافظت می کند. با این حال ، نمی توان آن را به عنوان یک اثر” خوب “یا” بد “در نظر گرفت. عمل ، که درک آن به ما پیشنهاد می دهد ۱۰،۳-دیبروموفاسکپلیسین (۳,۱۰-dibromofascaplysin)  را همراه با مهارکننده های این آنزیم ها اعمال کنیم ، ”

هدف تحقیقاتی آینده دانشمند شامل بررسی چگونگی تأثیر ۱۰،۳-دیبروموفاسکپلیسین (۳,۱۰-dibromofascaplysin)بر سلولهای غیر سرطانی است.

بازگشت به صفحه اخبار

مشاهده منبع

admin
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
گاندی جنوبی،ساختمان پاریندخت(پلاک6)
021-86120489 021-86120932 09121333278 09122832594
info@zistdahesh.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X