حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

  تلفن تماس: 88427281-021 86120489 86120932

پیشرفت های HPLC و بهروری بهتر آزمایشگاه ها

پیشرفت های HPLC و بهروری بهتر آزمایشگاه ها

پیشرفت های HPLC و بهروری بهتر آزمایشگاه ها

آزمایشگاه های تجزیه و تحلیل (Analysis Laboratories)، نقشی حیاتی در حفاظت از درستی سراسری در طیف وسیعی از بخش ها ، از غذا و نوشیدنی گرفته تا پزشکی قانونی و دارویی دارند. این آزمایشگاه ها با سلامت محصول و داوری قابل اعتماد در خط ، باید بهره وری را با بالاترین استانداردهای دقت آنالیز  برساند. برای آزمایشگاههایی که با بالترین ظرفیت یا نزدیک به بالاترین ظرفیت کار می کنند،  یا قصد دارند سهم خود را در بازار افزایش دهند ، افزایش کار در مقیاس بدون هیچ گونه تضعیفی در کیفیت می تواند چالش برانگیز باشد.

فناوری های کروماتوگرافی مایع (LC) ، از جمله سیستم عامل های کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا (HPLC) و سیستم های کروماتوگرافی مایع با عملکرد فوق العاده بالا (UHPLC) ، بخش زیادی از جریان کار آنالیز روتین را پوشش می دهند. با این حال ، این سیستم ها می توانند منبع اصلی عدم کارآیی باشند و به منظور محدود کردن بهره وری کاری عمل کنند. به طور خاص ، مسائل مربوط به سازگاری و انعطاف پذیری تجهیزات قدیمی کروکاتوگرافی مایع (LC) می تواند در گردش کار اختلال زیادی ایجاد کند و انتقال روش را پیچیده کرده و نیاز به مراحل زمانبر دستی را افزایش دهد. عدم انعطاف پذیری و ضعیف در پلتفرم  همچنین می تواند فرایندها را در معرض خطای انسانی قرار دهد ، که در نتیجه به تلاش های بیشتری برای مستند کردن نتایج و مشخصات نیاز دارد. این مقاله چالشهای متداول بهره وری را در آزمایشگاه های آنالیز روتین بررسی می کند ، و چگونگی کمک رسانی فن آوری های مدرن کروماتوگرافی مایع (LC) و نرم افزار انفورماتیک آزمایشگاهی به مشاغل برای غلبه بر این چالشها را بررسی می کند.

چالش های متداول بهره وری در روند کار آنالیز روتین LC

آزمایشگاه های آنالیز روتین ممکن است با توجه به گردش کار LC خود با چندین چالش بالقوه بهره وری روبرو شوند. یکی از رایج ترین منابع ناکارآمدی ، فرآیند انتقال روشهای LC بین ابزارها است ، جایی که عوارض و تأخیرهای پیش بینی نشده می تواند زمان را از آزمایش داده و تأثیر عمده ای بر بهره وری داشته باشد. این امر نه تنها هنگام انتقال روش ها بین آزمایشگاه ها ، از قبیل توسعه آنالیز به تنظیمات کنترل کیفیت (QC) ، یا هنگام ارائه به آزمایشگاه های طرف قرارداد ، بلکه در هنگام مقیاس گذاری روشها در چندین دستگاه همان آزمایشگاه یا انتقال گردش کار از سیستم های قدیمی به سیستم های جدید.

سهولت و سرعت انتقال روش اغلب به عوامل مختلفی از جمله خوشفکری در روش انتقال داده و همچنین انحرافات ابزاری سیستمهای درگیر بستگی دارد. در اینجا ، ویژگی های فنی پلت فرم ، مانند حجم بازداری ، حالت مخلوت کردن پمپ ، رفتار هیدرودینامیکی ، انتخاب ستون و گزینه های ترموستاتیک شستشو ، همگی می توانند بر نتایج عملکرد حیاتی ، مانند اوج رزولوشن یا زمان های نگهداری تأثیر بگذارند. پیچیدگی انتقال روش نیز تا حد زیادی توسط الزامات نتیجه آنالیز و حدود تعریف شده انحراف قابل قبول از سیستم اصلی تعیین می شود. در حالت ایده آل ، انتقال روش باید بدون تغییر روش انجام شود تا از صرف وقت زیاد و منابع برای اعتبارسنجی مجدد روش ها جلوگیری شود.

دلایل مهم دیگر بهره وری پایین اغلب ناشی از نظارت های کوچک اما در عین حال حیاتی در طی مراحل معمول آزمایشگاهی است که می تواند عواقب عمده ای برای موفقیت عملیاتی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر میزان حلال کافی برای تکمیل یک توالی تحلیلی وجود نداشته باشد ، باعث از بین رفتن توالی در اواسط دوره می شود ، در نتیجه از دست دادن نمونه ها ، تجزیه و تحلیل مجدد نمونه و در صورت کار در یک محیط منظم ، دوباره کاری در تحویل مستندات به مسئولین نظارتی.

سیستم های HPLC معیوب نیز منبع اصلی عدم کارایی آزمایشگاه هستند ، که منجر به نتایج غیر قابل اعتماد می شود که زمان قابل توجهی را از گردش کار معمول میگیرد و از دستیابی آزمایشگاه به بهره وری مطلوب جلوگیری می کنند. به همین نسبت ، تشخیص خیلی دیر هنگام این مسائل مربوط به عملکرد می تواند منجر به طولانی شدن زمان خرابی ابزار به دلیل تعمیر و نگهداری بدون برنامه شود.

پیشرفت های HPLC و بهروری بهتر آزمایشگاه ها از طریق فن آوری های HPLC انعطاف پذیر

با توجه به اینکه بهره وری اکنون به عنوان یک نقطه فکوس اصلی برای آزمایشگاه های آنالیز در تمام بخش ها شناخته شده است ، فروشندگان ابزار با توسعه فناوری های HPLC که برای غلبه بر این چالش ها طراحی شده اند ، پاسخمی دهند.

یکی از دلایل عمده اینکه چرا انتقال روش بسیار وقت گیر هستند این است که موفقیت اغلب با یک پارامتر در ابزار بستگی ندارد، بلکه عواملی مانند حجم بازداری، ترموستات ستون و اثرات پراکنش سیستم نقش مهمی دارند. پیکربندی ضعیف سیستم از طریق طراحی ابزار صلب می تواند که از این رو یک مانع اصلی باشد. خوشبختانه ، سالهای اخیر توجه بیشتری به فناوریهای HPLC انعطاف پذیر افزایش یافته است که می تواند به آزمایشگاهها کمک کند انتقال روش را با استفاده از پارامترهای قابل تنظیم انجام دهند.

هم اکنون برخی از ابزارهای مدرن طیف گسترده ای از ویژگی های قابل تنظیم را برای راحتی در تکرار دقیق روش های موجود ارائه می دهند. پلتفرم های بسیار انعطاف پذیر ، مانند پلتفرم Thermo Scientific Vanquish Core HPLC ، به عنوان مثال ، اجازه می دهد تا حجم بازدارندگی به طور یکپارچه تنظیم شود تا با زمان ماند آنالیز و پروفایل جداسازی سازهای دیگر مطابقت داشته باشد. نوآوری های دیگر ، مانند انتخاب روش های ترموستاتیک هوای ساکن و هوای فشرده در همان ابزار ، می تواند به تحلیلگران کمک کند تا با سهولت و سرعت بیشتری از سیستم های HPLC قدیمی به نتایج مطلوب برسند.

یکی دیگر از موضوعات کلیدی مرتبط با انتقال روش مربوط به اثرات پراکندگی سیستم است. در حالی که پراکندگی پایین سیستم از قدرت تفکیک کلی سود می برد ، اما وقتی نمونه هایی با محتوای آلی زیاد تزریق می شوند ، می تواند به شکل پیک نامطلوب منجر شود.

سیستم های انعطاف پذیر که از برنامه های تزریق مرسوم برای محلول های رقیق در داخل سوزن استفاده می کنند ، تحلیلگران را قادر به تزریق نمونه های آلی با محتوای زیاد می کنند ، در حالی که کارایی کروماتوگرافی  را حفظ می کنند.

ارائه داده های اختصاصی ، سریع و کارآمد ، با استفاده از انفورماتیک آزمایشگاه هوشمند

در حالی که افزایش انعطاف پذیری پلتفرم  جریان انتقال دهده ها روش را ساده می کند، با پیشرفت در انفورماتیک هوشمند و طراحی ابزار ، سایر پیشرفتها در بهره وری ایجاد میشود.

از جمله با ارزش ترین دستاوردهای بهره وری ، دستاوردهای حاصل از تلفیق ابزار دقیق HPLC با نرم افزار انفورماتیک آزمایشگاه ، از جمله سیستم های داده کروماتوگرافی (CDS) است. این راه حل های نرم افزاری با اجازه دادن به تحلیلگران برای تنظیم توالی ها ، نظارت بر اجرای برنامه ها و دسترسی از راه دور به داده ها با استفاده از CDS ، به تیم ها کمک می کند تا نمونه های بیشتری را بدون حضور اجرا و با کارایی بیشتری کار کنند تا نتایج با کیفیت بالا ارائه دهند. در سال های اخیر ، سیستم پلتفرم های CDS به طور فزاینده ای پیچیده تر شده اند ، بطوریکه برخی سیستم ها اکنون از روندهای گردش کار الکترونیکی طراحی شده برای توالی سریع و بدون خطا و تنظیم روش پشتیبانی می کنند. ویژگی های دیگر ، مانند پنل های اختصاصی برای کنترل ابزار و ابزارهای هوشمند برای ساده سازی پردازش و گزارش دهی داده ها ، به تحلیلگران امکان می دهد تا سریعتر کار کنند و بهره وری را افزایش دهند . در حالی که اطمینان دارند، تمام داده ها با رعایت کامل الزامات نظارتی مدیریت می شوند.

در سال های اخیر همچنین شاهد توسعه ابزارهای HPLC بوده ایم که می توانند آمادگی کاری را از طریق بررسی های سلامت سیستم خودکار کنترل کنند. در نتیجه ، می توان نشانه های زود هنگام عملکرد ضعیف را به موقع علامت گذاری کرد، اطمینان از اینکه مشکلات احتمالی به موقع برطرف شده اند ، و از توقف کاری برنامه ریزی نشده یا نیاز به اجرای مجدد به میزان قابل توجهی کاهش میابد. برخی از پیشرفته ترین ابزارهای LC همچنین دارای ابزارهای تشخیصی بصری برای شناسایی سریع و عیب یابی هستند. این سیستم ها حتی می توانند فیلم های نگهداری گام به گام را بر روی نمایشگرهای صفحه لمسی بصری نمایش دهند ، به تحلیلگران کمک می کند تا به سرعت مشکلات را برطرف کنند.

 

برای مشاهده محصولات مربوطه اینجا کلیک کنید

مشاهده منبع

 

admin
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
گاندی جنوبی،ساختمان پاریندخت(پلاک6)
021-86120489 021-86120932 09121333278 09122832594
info@zistdahesh.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X