حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

  تلفن تماس: 88427281-021 86120489 86120932

خطر ابتلا مجدد به کووید-۱۹

خطر ابتلا مجدد به کووید-19

خطر ابتلا مجدد به کووید-۱۹

بر اساس مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است ، افرادی که شواهدی از ابتلا به SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود ، داشته اند ، حداقل برای چند ماه در برابر عفونت مجدد با ویروس به خوبی محافظت می شوند. موسسه ملی سرطان ایالات متحده (NCI)گزارش میدهد این یافته ممکن است توضیح دهد که به نظر می رسد عفونت مجدد بدن نسبتاً نادر است ، و این می تواند پیامدهای مهمی در سلامت عمومی داشته باشد ، از جمله تصمیم گیری در مورد بازگشت به محل کار فیزیکی ، حضور در مدرسه ، اولویت بندی توزیع واکسن و سایر فعالیت ها.

نورمن ای (.Norman E) ، مدیر NCI گفت:

“در حالی که تحقیقات و مراقبت از سرطان همچنان اصلی ترین فعالیت NCI است ، اما ما مشتاق بودیم که تخصص خود را در علوم سرولوژی برای کمک به رفع بیماری همه گیر COVID-19 وام دهیم ما امیدواریم که این نتایج ، همراه با نتایج سایر مطالعات ، اقدامات بهداشت عمومی در آینده را آگاه سازد و به تعیین سیاست کمک کند.”

لین پنبرتی (Lynne Penberthy) دستیار مدیر برنامه تحقیقات نظارت NCI ، که مطالعه را رهبری می کرد، در مورد خطر ابتلا مجدد به کووید-۱۹ اینگونه می گوید:

“داده های این مطالعه نشان می دهد که به نظر می رسد افرادی که از آزمایش آنتی بادی  نتیجه مثبتی دریافت کردند نسبت به SARS-CoV-2 ایمنی قابل توجهی دارند ، به این معنی که در معرض خطر کمتری برای عفونت در آینده هستند.  تحقیقات اضافی برای درک اینکه این محافظت چه مدت طول می کشد ، چه کسی ممکن است دارای محافظت محدود باشد ، و چگونه ویژگی های بیمار ، مانند بیماری های مضمن ، ممکن است بر محافظت تأثیر بگذارد ، لازم است. با این وجود این یافته اولیه ما را تشویق به ادامه تحقیقات می کند.”

آزمایشات آنتی بادی – که به عنوان آزمایش های سرولوژی نیز شناخته می شود – آنتی بادی های سرم را که پروتئین های سیستم ایمنی بدن هستند و در پاسخ به یک ماده خارجی خاص یا عامل عفونی مانند SARS-CoV-2 ساخته می شوند ، تشخیص می دهند.

این مطالعه با هدف درک بهتر اینکه آیا و در چه حدی آنتی بادی های قابل تشخیص علیه SARS-CoV-2 در برابر عفونت مجدد با ویروس محافظت می کند ، آغاز شده است.

محققان در نهایت نتایج آزمایش آنتی بادی را برای بیش از ۳ میلیون نفر که بین ۱ ژانویه و ۲۳ آگوست سال ۲۰۲۰ آزمایش آنتی بادی SARS-CoV-2 انجام داده اند ، بدست آوردند.

این مطلب نشان می دهد بیش از ۵۰٪ از آزمایش های آنتی بادی SARS-CoV-2  در آن زمان در ایالات متحده انجام شده، و تقریباً ۱۲٪ این آزمایش ها آنتی بادی مثبت داشتند. بیشتر آزمایشات باقیمانده منفی بودند و کمتر از ۱٪ نیز بی نتیجه بودند.

حدود ۱۱٪ از افراد مثبت و ۹٫۵٪ از افراد منفی بعداً آزمایش تقویت اسید نوکلئیک (NAAT) – که بعضاً به عنوان تست PCR نیز نامیده می شود – برای SARS-CoV-2 انجام دادند. تیم تحقیق بررسی کرد که چه کسری از افراد هر گروه پس از آن نتیجه مثبت NAAT دارند ، که ممکن است نشانگر یک عفونت جدید باشد. تیم مطالعه نتایج NAAT را در فواصل مختلف بررسی کردند:

این تیم دریافت که طی هر بازه زمانی ، بین ۳٪ تا ۴٪ از افراد منفی آزمایش  NAAT مثبت داشتند. اما در بین کسانی که در ابتدا مثبت بودند ، میزان مثبت بودن آزمایش NAAT با گذشت زمان کاهش یافت. هنگامی که محققان نتایج آزمایش را ۹۰ روز یا بیشتر پس از آزمایش اولیه آنتی بادی (وقتی ویروس کرونا توسط NAAT تشخیص داده شد احتمالاً ایجاد یک عفونت جدید بجای ادامه ویروس از آلودگی اصلی باشد) بررسی کردند ، فقط حدود ۰٫۳٪ از افراد مثبت نتیجه NAAT مثبت داشتند – تقریباً یک دهم در افراد منفی.

اگرچه نتایج این ایده را پشتیبانی می کنند که داشتن آنتی بادی علیه SARS-CoV-2 با محافظت در برابر عفونت در آینده مرتبط است ، اما نویسندگان محدودیت های مهم این مطالعه را یادآوری می کنند. به طور خاص ، یافته ها از تفسیر علمی داده های دنیای واقعی بدست می آیند ، که در معرض انحرافاتی هستند که ممکن است در یک کارآزمایی بالینی کنترل بهتری داشته باشند. به عنوان مثال ، مشخص نیست که چرا افرادی که آزمایش آنتی بادی مثبت داشته اند ، آزمایش PCR را انجام می دهند. علاوه بر این ، مدت زمان حفاظت ناشناخته است. برای تعیین اینکه آیا مصونیت در برابر بیماری با گذشت زمان کاهش می یابد یا خیر ، مطالعات با زمان پیگیری بیشتر لازم است.

در ادامه پرداختن به طور جامع به این سئوال مهم تحقیقاتی ، NCI از مطالعات بالینی بررسی می کند که میزان عفونت را در جمعیت زیادی از افراد که وضعیت آنتی بادی مشخصی دارند ، کنترل می کند. این موارد به عنوان مطالعات “حفاظت از سرم” شناخته می شوند. NCI همچنین از مطالعات مداوم با استفاده از داده های دنیای واقعی برای ارزیابی اثر طولانی مدت آنتی بادی مثبت بر میزان عفونت بعدی حمایت مالی می کند.

این تحقیق بخشی از تلاش ۳۰۶ میلیون دلاری است كه NCI برای توسعه ، اعتبارسنجی ، بهبود و اجرای آزمایشات سرولوژی و فن آوری های مرتبط با آن برای COVID-19 انجام داده است.

 

برای مشاهده محصولات مرتبط اینجا کلیک کنید

مشاهده منبع

admin
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
گاندی جنوبی،ساختمان پاریندخت(پلاک6)
021-86120489 021-86120932 09121333278 09122832594
info@zistdahesh.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X