حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

  تلفن تماس: 88427281-021 86120489 86120932

MRI دو رنگ می تواند بیان ژن را ردیابی کند

MRI دو رنگ می تواند بیان ژن را ردیابی کند

MRI دو رنگ می تواند بیان ژن را ردیابی کند

پروب های فلورسنت معمولاً برای ردیابی بیان ژن با استفاده از میکروسکوپ فلورسانس استفاده می شوند. با این حال، این روش برای ردیابی آنچه در بافت‌های عمیق بدن می‌گذرد با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود. برخلاف میکروسکوپ، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) اجازه می دهد تا ساختارهای عمیق داخل بدن مشاهده شود، اما معمولاً تصاویری در مقیاس خاکستری ایجاد می کند که اطلاعات خاصی در مورد بیان ژن ارائه نمی دهند. اکنون، محققان موسسه علوم در آمریکا کاربرد پروب گزارشگر را با فناوری MRI ترکیب کرده اند تا سیستمی را تولید کنند که امکان ردیابی دو ژن را به طور همزمان بر روی نقشه MRI دو رنگی فراهم می کند.

محققان دو کاوشگر جدید ساخته شده از دئوکسی ریبونوکلئوزیدهای مصنوعی را طراحی کردند که بر خلاف کاوشگرهای فلورسنت معمولی که می توانند سیگنال آنها را در پشت بافت های ضخیم مسدود کنند، با ام آر آی قابل شناسایی هستند. این پروب های گزارشگر با دو ژن گزارشگر مهندسی شده جفت می شوند که آنزیم های متعامد را رمزگذاری می کنند که پراب های گزارشگر به طور انحصاری در آنها تجمع میابند و اطمینان حاصل می شود که بیان ژن های گزارشگر می تواند از طریق سیگنال پروب ها ردیابی شود.دو کاوشگر مختلف برای صدور سیگنال در پاسخ به فرکانس های مختلف MRI طراحی شده اند و رنگ متفاوتی را در نقشه MRI تولید شده تولید می کنند.

 

 

MRI دو رنگ می تواند بیان ژن را ردیابی کند

جهت استعلام قیمت تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی با ما تماس بگیرید

این تیم با استفاده از تجهیزات بسیار قدرتمند MRI با آهنربای حدود ۱۵ تسلا، اسکن‌هایی را روی موش‌های زنده انجام دادند و موقعیت دقیق سلول‌هایی را که پروتئین‌های مهندسی شده را به رنگ سبز و صورتی بیان می‌کردند  (در واقع برای هر ژن رنگ بخصوص و متفاوتی را نشان میداد). در حالی که تلاش‌های قبلی برای استفاده از فناوری MRI برای تشخیص بیان ژن تنها می‌توانست یک ژن را در یک زمان ردیابی کند، روش جدید، که محققان آن را GeneREFORM می‌نامند، می‌تواند دو ژن را به طور همزمان ردیابی کند و فرصت‌های جدید برای نظارت بر فرآیندهای بیولوژیکی در بافت‌های عمیق، مشابه نحوه استفاده از برچسب‌گذاری میکروسکوپ فلورسنت ارائه میدهد.این تحقیق اخیرا در Nature Biotechnology منتشر شده است.

نویسنده اصلی مقاله هایلا آلوش آرنون (Hyla Allouche-Arnon) میگوید : “بیان ژن به ما این امکان را می دهد که بدانیم هر سلول چه کاری انجام می دهد. به لطف روش ما در MRI اکنون ممکن است توسط محققان در زمینه‌های مختلف برای ردیابی فعالیت انواع فرآیندها، به عنوان مثال، فرآیندهایی که انواع مختلف مغز یا سلول‌های ایمنی را درگیر می‌کنند، به کار گیرند.”

اگر این فناوری روزی برای استفاده در انسان سازگار شود، می‌توان از آن برای نظارت غیرتهاجمی فرآیندهای بیولوژیکی در بافت‌های عمیق، مانند ردیابی پیشرفت درمان سلول‌ های سرطانی، استفاده کرد.

 

مشاهده منبع

 

 

 

 

admin
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
گاندی جنوبی،ساختمان پاریندخت(پلاک6)
021-86120489 021-86120932 09121333278 09122832594
info@zistdahesh.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X