حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

  تلفن تماس: 88427281-021 86120489 86120932

اطلس سلولی جدید عروق مغزی

اطلس سلولی جدید عروق مغزی

اطلس سلولی جدید عروق مغزی

سکته مغزی هموراژیک (Hemorrhagic) یک بیماری جدی است که ۱۰ تا ۱۵ درصد از سکته های مغزی در ایالات متحده را تشکیل می دهد که بیشتر در بین افراد جوان اتفاق می افتد و حدود نیمی از موارد کشنده است. درک مکانیسم‌های بیولوژیکی پشت سکته مغزی هموراژیک و سایر بیماری‌های عصبی و عروقی ، مستلزم درک بهتر نقش انواع سلول‌های مختلف در شبکه پیچیده مغز ما است. اخیراً، محققان دانشگاه کالیفرنیا – سانفرانسیسکو (UCSF) یک اطلس سلولی جامع از عروق مغز انسان را تکمیل کردند که منجر به شناسایی ده‌ها نوع سلولی که قبلاً ناشناخته بودند و بینش جدیدی را در مورد مکانیسم‌های سکته هموراژیک نشان داد.

 

اطلس سلولی جدید عروق مغزی

جهت استعلام قیمت تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی با ما تماس بگیرید

 

این تیم، از جمله محققان مؤسسه علوم اعصاب UCSF Weill و مرکز تحقیقات عروق مغزی UCSF، این اطلس را با تجزیه و تحلیل نمونه‌هایی از بافت مغز از جمله بافت پنج داوطلب با عروق مغزی طبیعی که تحت عمل جراحی مغز برای صرع در UCSF قرار گرفتند، ساختند. همراه با ۴۴ نمونه از ناهنجاری های شریانی وریدی (AVM)، که شریان های مغزی ضعیفی هستند که اغلب منبع سکته مغزی هموراژیک هستند. نمونه‌های AVM شامل هر دو AVM سالم و AVMهایی بودند که خونریزی داشتند.

محققان توالی‌یابی تک سلولی mRNA بر روی بیش از ۱۸۰۰۰۰ سلول به منظور تعیین بیان ژن در مکان‌های سلولی مربوطه انجام دادند و تجزیه و تحلیل‌های کامپیوتری برای مقایسه بیان در سلول‌های سالم با سلول‌های بیمار انجام شد.

این تجزیه و تحلیل ها بیش از ۴۰ نوع سلول را که قبلا ناشناخته بودند،  در عروق مغز شناسایی کردند، از جمله جمعیتی از سلول های ایمنی که به نظر می رسد با سلول های ماهیچه صاف در شریان های بیمار ارتباط برقرار می کنند. محققان بر این باورند که این سلول‌های ایمنی می‌توانند با تضعیف سلول‌های شریان‌ها در سکته هموراژیک نقش داشته باشند و منجر به خونریزی شوند. این کشف فرصت‌هایی را برای استراتژی‌های درمانی جدید برای کاهش خطر سکته مغزی با تنظیم کردن این سلول‌های ایمنی باز می‌کند.

دکتر دانیل لیم که به رهبری این تحقیق کمک کرد، میگوید: علاوه بر این، داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق این تلاش‌های تحقیقاتی و اطلس سلولی جدید می‌تواند به بینش‌های بیشتر در مورد بیماری‌های بیشتری مانند زوال عقل منجر شود که اعتقاد بر این است که زمینه‌های عصبی عروقی دارد.

دکتر اتان وینکلر، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، افزود: «این تحقیق نقشه و فهرستی از اهداف را به ما می‌دهد تا شروع به توسعه درمان‌های جدیدی کنیم که می‌تواند روش درمان بسیاری از بیماری‌های عروق مغزی را تغییر دهد».

این کار اخیر به اطلس سلول انسانی کمک می کند، تلاشی بین المللی برای تولید نقشه های مرجع سلولی برای کل بدن انسان. چنین مراجعی می تواند به دانشمندان همکار در کاوش بیشتر انواع سلول ها و روابط جدید مشخص شده کمک کند، و پتانسیلی برای اهداف دارویی جدید و استراتژی های درمانی ارائه دهد.

 

 

 

منبع

admin
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
گاندی جنوبی،ساختمان پاریندخت(پلاک6)
021-86120489 021-86120932 09121333278 09122832594
info@zistdahesh.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X